Pravidla

Dalcor
6.2.2007 12:12
- Dragonlance Nexus House Rules -
napsal Kendermage, přeložil Dalcor
16.2.2007 15:29 - wraiths
Alnag.hmm super a ted demony kdyz tak dobre googlujes. :-))
16.2.2007 21:49 - bigbythewise
Alnag: Jo tak jsi me presvedcil. Na Outsidery bych dal asi vyjimku, na ostatni typy potvor je treba "ad hoc" mensich uprav v souvislosti s fungovanim Knowledge dovednosti a samozrejme podle toho, jak jsou v materialnim svete zname.
Nicmene porad plati, ze vysoce Inteligentni postava muze logicky vyhodnotit pripadne nebezpeci, predpokladane (castecne) schopnosti ci volbu taktiky v boji, treba podle podle vzhledu potvor - velikosti, podobnosti, barve, tvaru, skupenstvi, fyziologii. Tohle uz ale spise zavani Moudrosti postavy.
Jeste me zajima co si myslis o tom, ze HD potvory zvysuje DC na jeji poznanni. Tohle ja absolutne neberu.
Rozpoznani Impa a Pitfienda prave DC 15 neni. Mnohem vice, bohuzel, coz je problem, protoze ja nesouhlasim s tim, ze by melo byt stejne jako u znalosti hierarchie andelu. Zkus ten tvuj wiki post naucit 5 lete dite a pak ho zkus naucit rozeznavat prase od medveda na obrazku. Uvidime s cim budes uspesnejsi.
Bigbyho ruku poznas potom co ti provede. .)
29.5.2007 08:38 - Jerson
bigbythewise - "Nicmene porad plati, ze vysoce Inteligentni postava muze logicky vyhodnotit pripadne nebezpeci, predpokladane (castecne) schopnosti ci volbu taktiky v boji, treba podle podle vzhledu potvor - velikosti, podobnosti, barve, tvaru, skupenstvi, fyziologii. Tohle uz ale spise zavani Moudrosti postavy."
Tedy, v reálu toto neplatí. Co se počítá je zkušenost a praxe, inteligence je sice dobrá, ale není rozhodující.
29.5.2007 09:08 - Alnag
Jerson: A to jako myslíš vážně? Inteligence (event. celý komplex rozhodovacích schopností - pro případ, že by někdo definoval inteligenci jinak) je samozřejmě klíčová, zvláště je-li třeba se rozhodovat rychle a efektivně v nových situacích. Inteligence je právě a zejména o adaptaci na nové situace. Protože vyřešit něco, s čím už máš zkušenost (co už jsi řešil) dokáže s prominutým každý trouba.
29.5.2007 09:21 - andtom
Doplnil bych, že inteligence může být nerovnoměrná či přímo jednostranně zaměřená (moudrost také). Tyto hodnoty totiž zahrnují příliš mnoho dílčích faktorů.
Proto třeba s klidem doporučuji hrát začátečníkovi wizarda s poměrně vysokou inteligencí, protože ho současně doporučuji hrát jako úzce intelektově zaměřeného na magii. Tj. strašně mu to pálí ve věcech čtení, psaní, analýzy magie, ale je zoufale neschopný logicky řešit jiné životní situace (třeba rozumové vyhodnocení situace v boji nebo navrhnout řešení nějakého logického problému). Podle mně i v reálu je běžné, že lidé nemají rovnoměrně strukturované myšlení (proto mají často různé výsledky v testech prostorové orientace, textových hádankách, paměťových schopnostech, atd.).
29.5.2007 09:29 - Alnag
Andtom... máš i nemáš pravdu. Vždycky se vedly diskuse o tom, jestli existuje nebo neexistuje nějaký obecný faktor inteligence ("g"), který by sytil (přispíval podílem) ke všem jmenovaným (i nezmíněným) složkám (o jejichž počtu a složení se taky vedou spory). Ani po mnoha letech dumání ti na to nikdo nedá rozumnou odpověď. A ano, samozřejmě budeš odlišně skórovat v jednotlivých složkách inteligence, ale skutečně zřídka kdy uvidíš opravdu dramatické skoky (z nadprůměru do podprůměru a pod.) a pokud ano, potom je to situace hodná diagnostického zamyšlení nad tím, proč to tak je. Např. špatná pozornost může zhoršit jinak dobrý výkon... v některých složkách.
Uff. Snad jste se v tom neztratili. :-)
29.5.2007 09:32 - Corvus
ku povodnemu topicu: ja som nad touto problematikou uvazoval a dokonca som mal v jednej verzii pravidiel ze kazda postava si moze vybrat 2 skilly ktore budu jej favored (class) skilly aj ked nie su v zozname jej povolania. ale neviem preco to tam uz nemam.. mozno to tam vratim.
29.5.2007 09:38 - Rytíř
Corvus: já zkusil zavést, že po Zaměření na nějakou dovednost (je to obecná odbornost) má postava nejen příslušný bonus, ale právě i danou dovednost jako class skill. Moc se to neujalo, přestože mi to přišlo jako geniální nápad. :)
Možná bylo na vině to, že hrajem podle pravidel, kdy si každý volí ty dovednosti svého povolání sám? :))
Alnag: Jerson měl jistě na mysli nějaký ten vojenský drill a získaný cit pro situaci. I když je otázka, nakolik to vyžaduje bystrou mysl, tak v boji spíše obstojí ten, kdo místo přemýšlení jedná :)
29.5.2007 09:45 - andtom
Alnag: No právě to diagnostické zamyšlení vůbec není úvaha špatným směrem! Tak nějak jsem to i myslel u arcane magie. Jde mi o to, že na inteligenční schopnosti spojené s arcane magií se dá dívat jako na něco vymykající se inteligenčně normálu. Něco jako když v reálu někdo umí fenomenálně násobit, ale jinak je s prominutím blbec (extrémní příklad). Historie přece zná řadu géniálních jedinců, kteří to v hlavě neměli rozhodně srovnané do lajny :) Einstein, Mozart, atd. Proč se nedívat na arcanovou magii tímto směrem, je to jedna ze zajímavých možností = arcanová magie na hranici vyšinutí.
30.5.2007 10:15 - Jerson
Alnag: Ano, myslím to naprosto vážně. Nejde totiž o novou a nečekanou situaci, ale hlavně o stresovou situaci - inteligetní lidé v takové situaci podléhají stresu stejně jako hlupáci, takže se jejich inteligence nemá moc jak projevit. Navíc když nemáš nacvičeno jak reagovat, tak to inteligencí nevymyslíš.
Rytíř se svým odhadem trefil. Prostě ve všech příručkách o boji, které jsem četl je napsáno, že přemýšlet a rozvažovat se má před bojem, nebo v situaci, kdy je na to čas a klid. Přímo v boji je třeba reagovat automaticky a bez vědomého přemýšlení.
V níže uvedeném příkladu to znamená, že když sleduju nějakého démona z dálky nebo krytu, mám dost času zvážit, co to asi je a jak se s ním vypořádat, a tedy inteligentní jedinec s patřičnými znalostmi má výhodu. Ve chvíli, kdy se na mě ten imp / Pitfiend žene se už nepřemýšlí, je třeba mít nacvičeno, jak se od sebe liší a jak reagovat na jednoho nebo druhého, pokud jsou výrazně odlišní.
30.5.2007 11:38 - Alnag
Automatická reakce je vždycky rychlejší, než reakce promyšlená. Jenže potíž s automatickou reakcí je v tom, že je zautomatizovaná jen na určité velmi specifické okolnosti. Takže v situaci, kdy se pustíš do křížku s démonem, které vidíš poprvé v životě a on se nebude chovat tak, jak jsi se to naučil někde na cvičáku nebo plácku za hospodou (což zřejmě nebude, protože je to démon) je ti reperotár zautomatizovaných akcí k ničemu a nastává ta horečná fáze "co mám sakra dělat?".
Příručky píšící o boji mají pravdu v tom, že čím rychlejší reakce tím lépe, ale právě o schopnosti rychle reagovat inteligence je. Protože si nezavrtáš prst nosem až do mozku, když budeš přemýšlet nad tím co podniknout s tím démoním spárem, co ti právě vyrval srdce z těla.
(PS: A existuje malá nicmé kladná korelace mezi inteligencí a výkony ve sportovním šermu. Závěry si z toho udělejte jaké chcete. ;-))
30.5.2007 11:40 - Jerson
No, osobně bych to dál neřešil, stejně je to moc akademická debata a poněkud OT. Dám ti zčásti zapravdu, co ty na to? :-)
30.5.2007 13:51 - Alnag
Dám ti zčásti zapravdu, co ty na to? :-)
OK. A už probůh přestaňte řešit ty off-topicky. Tuhle umělou kategorii tady nevedeme. Téma je prostě téma ať už se odvíjí jakkoliv. Hlášky o OT jsou dobré tak leda k zabití diskuse.
30.5.2007 14:08 - Rytíř
Já se zrovna nad něčím podobným pozastavil včera. Četl jsem knížku, kde hrdina uprostřed lítého boje narazil na problém, který ho zdánlivě zahnal do slepé uličky. Bleskovým propočtem tří faktorů, dělením a násobením v řádu tisíců si ovšem spočetl, že když udělá přesně TAKTO dlouho TOTO, tak by to mohlo.. a ono to vyšlo. A pak dál pokračoval ve skákání a zabíjení, jak byl naučenej.
Tuhle schopnost chladně v akci kalkulovat, připisují spisovatelé hodně dobrým velitelům poměrně často. Nikdy sem to nechápal :) Ten kdo, je v krajním stresu schopný se oprostit od svého okolí a počítat, jestli při jeho váze 120 kg si může dovolit pověsit se na balonovou šňůru, když celý balon má tah 650kg a je jich 8... ten je pro mě bůh. Anebo blázen :))
Stačí se podívat na jakýkoliv ty skupinky nadšenců, které naženou do nezvyklých situací a oni je musí řešit, případně na nejrůznější soutěže, ať už skupinové nebo individuální a je jasně vidět, že když je člověk tísněn časem nebo okolnostmi, dělá takový blbosti, že to je až neuvěřitelný :)) A je celkem jedno, jak inteligentně se jevil na počátku, v klidu a pohodě při castingu :))
30.5.2007 14:28 - andtom
Ono v boji se dá koupit čas pro chvilku přemýšlení o situaci. Co třeba:
1. odpoutat se z kontaktu s protivníkem - např. jedno či víc kol bez melee kontaktu s protivníky a bez ohrožení ranged zbraněma, postava má příležitost se rozhlédnout po bojišti a zapojit pořádně mozek,
2. být v kontaktu a/nebo v palebném poli ranged zbraní, ale přejít do pasivní defenzivy (co třeba vzít si full defense, ale nedát za to bonus k AC, protože bonus u full defense je vlastně za to, že se plně soustředím na perfektní obranu)
D&D má kolové boje, tak tam se to dá celkem pěkně zobrazit.
Edit: Anebo se z hlubšího přemýšlení a rozhlížení v boji dá udělat dle libosti standart či full round akce s přiznaným attack of oportunity a je to. Případně to osolit skillem concentration jako u sesílání kouzla, jestli nebyl v myšlenkách vyrušen :) Volitelně: pokud by to postava neudělala, nechtěla se rozhlížet a přemýšlet, tak by se třeba musela povinně věnovat nejližšímu aktivnímu protivníkovi :)
11.1.2008 21:31 - Gurney
Dotaz k původnímu tématu: dovednosti Znalost se berou rovnocené s ostatními dovednostmi? T.j. tulák si může vybrat 29 (z 36) dovedností a přitom si nevzít ani jednu znalost? To mi připadá jako celkem hloupost. A btw proč si u multiclassů musím nechat původní dovednosti povolání? To bych vyřešil že si může vybrat tolik dovedností kolik je rozdíl mezi současným a novým classem, když je záporný má prostě smůlu.

Jinak nápad je to dobrý a řeší to ne úplně typické postavy, z hlavy mě napadá třeba Riddick (plížení a tichý pohyb prakticky na maximu ale tulák to nebude :)... i když zase má sneak attack).
17.1.2008 08:31 - Dalcor
IMHO u znalostí je to spíše na Vypravěči. Jelikož jsem to pouze překládal, tak jsem to nějak neřešil. BTW u Multiclassu to má logiku vyváženosti.
17.1.2008 19:30 - Gurney
Mě připadá že když už si vybereš co chceš u prvního povolání tak u druhého můžeš taky. Snad jen u prestižek dostaneš jako class skily to co je tam napsaný, protože už je to přímo specializace na něco velmi konkrétního.
18.1.2008 10:30 - Dalcor
Já si to musím přečíst, psal jsem to před pár lety.
EDIT: Aha - no ono to má herní logiku. Nové povolání si bereš v závislosti na tom že se chceš učit co ti nové povolání poskytuje (a už se učíš). A co se týče prestižek - tam jde o přesně vymezenou specializaci na něco, tudíž opodstatnění omezení na doporučené dovedností je na místě.
Samozřejmě je třeba podotknout základní poučku pro RPG hry - ALL RULES ARE OPTIONAL, tedy že místo papouškování příruček, jak je oblíbené u různých RULE-LAWyerů, je třeba diskutovat. A pokdu se to backgroundově ošetří nevidím problém.
Ovšem znovu opakuji stejně že se jedná o překlad a né moje vlastní dílo, tudíž dotazy posílejte Kendermageovi na fórech dragonlance.com. :-)
26.4.2008 07:29 - Dalcor
Kvůli tomu že jsem si nechal od Kendermage schvalovat kopírování jeho článků jsem musel odschválit a schválit tento článek.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
ČAS neregistrovaní : 0.0019171237945557 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 33 >
ČAS 0.099610090255737 secREMOTE_IP: 54.161.77.48