Pravidla

Dalcor
6.2.2007 12:12
- Dragonlance Nexus House Rules -
napsal Kendermage, přeložil Dalcor
Autorská citace #41
8.2.2007 07:42 - Rytíř
Vannax: správně jsi nadhodil tu svázanost s jedním konkrétním typem prostředí - ADD bylo dost striktně naroubované na evropský středověk. Pokud jsi si chtěl zahrát postavu např. z Orientu, Afriky nebo tak, musel jsi jen kvůli jinému výběru dovedností udělat speciální povolání, naštudovat spešl pravidla! Což je zbytečné... řekni, jak bys vysvětlil hráči, který chce hrát domorodého válečníka, lidožrouta z tropických ostrovů, že si nemůže vzít skrývání ani naslouchání, protože je to holt válečník, který to neumí? Byť se to v jejich prostředí rovná v podstatě třeba jisté smrti..? Ale může umět šplhat - v prostředí, kde maj chatrče z bláta a a nejvyšší skála je vysoká metr :)
Nevím, tohle konkrétně mi taky vadí. Jakmile máš nějaká pevně daná omezení, musíš si velmi vymýšlet, abys je obhájil. A přitom ta omezení nejsou nutná, protože i bez nich se lidi budou držet těch archetypů, sami, protože chtějí, ne že musí.. a přitom mají zároveň volnost popustit uzdu fantazii.
Nicméně, to už stejně krafem jen pro tu radost z diskuze, mam pocit :) Protože teď mi jistě řekneš, že na tohle tam máš ty volitelný pravidla a mechanismy, jako jsou sekundární dovednosti.. :)))
Autorská citace #42
8.2.2007 08:23 - wraiths
Dalcor ale jo ja te chapu, co jsi mi chtel naznacit. je jasny ze asi nebude ranger stejne dobrej jako lesni elf.ale je to jeho povolani rangra tak muze byt stejne dobrej ja ten elf. a myslim si ze warwizard neni takovy super carodej jako obyc wizard.ja to beru tak ze umi par kouzel,jenz pomohou jemu a jinym v boji. ale kdyz treba dojde takova armada pred more a potrebuje preplout,tak asi na scenu prijde obycejny carodej (vykouzli lod),druid(poprosi stromy aby se ohuly a vytvorily lod a pak je zas posle se zakorenit) atd. ale opravdu neco za neco. ja treba u nas premluvil DM ze kazdej si muze vybrat jakou vlastnost chce. ja myslim ze je to vyvazeny tema bodama. takze pak si muzes udelat postavu jakou chces...budes umet otvirat zamky, stopovat skryvat se ve stinu. ale asi vic vlastnosti nebude umet tvuj carodej supr( vic nez xx bodu). jsi jen carodej co studuje, drepi doma a cte a uci se kouzla...nejsi Mack Geiwre(ci jak se jmenoval) a pak si myslim proc by jsi mel slizavat smetanu jen ty ze budes vse umet, vzdyt je to krasny jit treba nekam s clovekem,kteryho jsi dlouho hledal protoze jen on umi otevirat nejlepe zamky a jen on ti zaruci ze se dostanete nejdal. uz je krasny spoluprace i kdyz se treba budete hadat o to kdy on chce to ukradnout a zpenezit a ty prozkoumat. to je to samy jako ten tvuj( hrac tvuj bratr) zabijak drowu, proc to nemuze byt clovek my to vysvetli. ten buh ma predsudky a je rasisista? asi ne. proste je to tak dany jasne muzou byt vyjimky ale nevim jestli ty ji povolis. ;-) zaver. zruste tedy cross dovednosti.
Dalcor: v pohode,se neomlouvej vsak ja take do tebe "siju" ;-) Vannax : presne! dobrej priklad s tim "Poterem".
Autorská citace #43
8.2.2007 08:35 - Vannax
RE Rytíř: No, odpověděl jsi si víceméně sám. Kromě systému sekundárních dovedností se používají ještě kity postav, které pravě řeší tyhle úpravy základního archetypu o kterém mluvíš. Shrnul bych to tak, že ADnD je možná v tomhle směru trochu svázané ale 3E má zase problém, že je rozvázané až moc a hráči si pak mají tendeci vymýšlet naprosto nelogické kombinace třídy(povolání) a dovedností. Když to tak shrnu, tak ani jedna z obou možností není ideální. A ani si ideální řešení pro tuhle situaci neumím představit.
Autorská citace #44
8.2.2007 08:52 - wraiths
a jinak Dalkore ja jsme mozna ten co vymejsli ty hovadiny. zeptam se DM co ma za druzinu a kdo je tam. a pak s esnazim vymyslit( nebo upravit si svuj archeotyp) tak aby zapadl do druzinu vynikal v necem a byl pro druzinu prospesny. kdyz mi rekne ze nema zlodeje a ja se chci ohanet mecem. tak si udelam zlodeje a featy a skily venuji na boj. je toho opravdu spousta co si s tema skilama muzes udelat a myslim ze te to bude strasne bavit. takovy "blaf" ti umoznuje skvely boj :-)
Autorská citace #45
8.2.2007 09:42 - Alnag
Vannax: Tvůj příklad je super. Akorát to má takovej drobnej problém(ek). Kdybych si chtěl udělat právě toho Pottera. Protože onen vlasatý týpek co se už nevěnuje magii a pečuje tam o zvířata na té škole všechny mladé čarodějníky vyučuje (překvapivě) znalost a péči o magické tvory. 8-)
Autorská citace #46
8.2.2007 10:34 - Dalcor
Tady asi nedojdeme k zadnemu schopnemu vysledku.

* ja se nenecham omezovat tim co mam napsane v pravidlech. Nedelam postavu tak ze si vyberu povolani a tomu prizpusobim postavu. Vytvorim postavu a tomu prizpusobuji vyber povolani. A o tom to je. Jak rikam musi to ale byt "backgroundove" osetreno. Pravidlo Doporučených dovedností se mi moc líbí protože mi to umožňuje volnost
* v zivote by me nenapadlo vybirat si co chci hrat tak ze zacnu zjistovat co chybi v druzince. Ano jsem pro spolecnou tvorbu postav z hlediska příběhového, ne rpavidlového požadavku.
*ad Dhaerowathila - jsem zastáncem toho co asi málokdo. Demihuamns uctívají své bohy a bohové demihumans akceptují jenom odpovídající služebníky. Ano jsou vyjímky ve vyjímečných osobnostech - příkladem budiž Drizzt který zasvětil život Gwaeronu Bouřnému. Elfové ve Forgotten Realms a jejich bohové jsou xenofobní. Shevarash je pak vrcholem jejich xenophobie i vůči jiným Tel'Quessir - drowové kdysi do Tel'Quess patřili. Proč by měl Shevarash akceptovat nějaké podřadné lidi, nebo nechutné trpaslíky. On je bůh ztělesňující pomstu, spravedlnost a nenávist elfů. Je to také o kultuře - máloko dokáže akceptovat způsoby které jsou zcela odlišné. Ale je to asi tím že o RPG přemýšlíme každý trochu jiným způsobem. Jinak vztah Dhaerowathila -> Doporučené dovednsoti co se týče porovnávání nedává smysl.
Autorská citace #47
8.2.2007 11:30 - Alnag
Jerson... ačkoliv mám CPH rád, zase tak moc bych si na tvém místě nefandil. Systém modfikovaných class je ohýbatelný prakticky jakkoliv (viz moje ukázka adaptace na 2D svět barevných skvrn... tzv. Jersonův systémový test :-D) na RPG fóru. Ale z toho si nic nedělej.
Autorská citace #48
8.2.2007 11:44 - Dalcor
Alnag to trefil :) Poslal jsem ti PM na RPG F
Autorská citace #49
8.2.2007 11:52 - Dalcor
Dalcor zkousi radu systemu - a ke kazde hre mu vyhovuje jiny system. Ja si nedokazu predstavit klasicke hry (DL, FR) na jinem nez DnD systemu :)
Ale jak jsem psal zkousima hraju i dovednsotni systemy, ale takove ktere mi vyhovuji - tedy Tri Stat a Storyteller :)
Ale to jsme opravdu OT. Ja jsem zastancem Pribeh a postava nad pravidly a tudiz system je pro mě podružný, spíš určité vodítko. Primárním měřítkem pro mě je tvorba postavy - CHARACTER SHEET je pro mě jediné určující měřítko pro vývoj příběhu a hry. Z něho vycházím při všech "resolutions" ne z hodů. Systém tedy primárně používám pouze k definici postav, k samotnému hraní už ho až tak nepotřebuji ;)
Autorská citace #50
8.2.2007 15:21 - wraiths
Dalcor : a co kdyz nekdo chce hrat "Dhaerowathila" a nechce byt elf... to mu pak na to reknes "Ne"..? a co kdyz je to treba cesny tytul, vyjmecne zaslouzeni. Viz DL. pronasleduje drowy takovymi zpusoby ze je ve svem boji tak uspesny ze i jinak xenofobnimu Shevarashi padne takovy charakter do oka a bude mu vsemozne pomahat.... vzdyt postava co zabije 1003 drowu,drowouku a stoji osamocena proti panu ovaldajicimu "kyorlin plynn", ma ruku na seskrat prerazenou,trci z nej sipy jak z jehelnicku a pliva kolem sebe krev smichanou s jedy bojovniku "lut alur". treba zazracne nezazari paprsek svetla, treba je to nahoda a do jeskyne pronikl papsek nejakou puklinou,neb take ne treba to je pomoc.jde preci jen o backgroundu. a kdyz to hrace bude bavit a bude to hrat dle DMovi filosofie( sveta, ja si predstavuje ze by to melo byt) tak proc mu branit..? vzdyt i ty chces aby tvuj kouzelnik umel otevirat zamky a skryl se ve stinu. tak proc nemuze mit nekdo postavu ktera veri ze mu pomohl "Shevarash" a zacne v nej verit a vykona mnohe pro nej...
Alnag : a videl jsi u toho vlasace aby se nekde schovaval a lamal zamky..? :-)) a nebo ze by se zucastnil boje s tim smrtelne bilym typem co vari lektvary....
Autorská citace #51
8.2.2007 21:14 - bigbythewise
Elgard: No dobra. Dostanes sice nejaky ten bonus do dovednosti za rasu, jenomze stejne jako Elf nikdy nebudes mit tak bystry zrak a sluch jako Clovek, protoze ten clovek je proste a jednoduse Zlodej a ty "jen" Kouzelnik. Bavime se o class/cross dovednostech, cili Darkvision a Low-light vision zde neni na miste. Dava to smysl? Nerekl bych. Jenomze tato nelogicnost uz se neresi, protoze on ten Kouzelnik preci disponuje spoustou mocnych kouzel a nepotrebuje dobre videt a slyset. Ale i kdyby chtel, NEMUZE mit NIKDY perfektni zrak a sluch. Ze neumi splhat a krotit medvedy me osobne zase tolik nemrzi. Preci jen zasvetil zivot magii a ne akrobacii nebo komedianstvi. Nicmene spouste lidem muze vadit prave to, ze se to nenauci nikdy. Jedine pokud si vezme dalsi povolani. Kdo holt chce bystrozrakeho Carodeje, musi vzit jednu nebo dve urovne zlodeje. To je ovsem docela vysoka cena, obzvlaste pro kouzelnika.
Autorská citace #52
9.2.2007 08:33 - Jerson
"A co umíte?" "Studoval jsem patnáct let na magické akademii." "Hmmm ... dva roky mi tu chybí." "To jsem studoval ve zlodějském cechu." "Prohoba proč??" "Abych lépe viděl a slyšel. Kromě toho do mě natloukli i otvírání zámků a ukecávání lidí."
:-)
Proč by čaroděj nemohl mít dobrý zrak právě proto, že je čaroděj a potřebuje to? Mě to nějak pořád nedochází.
Autorská citace #53
9.2.2007 09:05 - Alnag
Ono čistě teoreticky je ten problém "přesně sednoucích dovedností" řešitelný i tak, jak by to pořešilo AD&D, tedy zavedením odpovídajícího povolání (event. kitu). Akorát to jde trochu proti směru, který D&D nabralo.
Každopádně si zkuste představit, co to udělá, když máte např.:
  • hraničáře, který stráží hranici městských čtvrtí megalopole táhnoucí se přes půl světa. A jak by v takovém místě asi působili městští druidi.
  • kouzelníka, který se vyučil u mistra, jenž dlí na odpočinku v hloubi lesů, protože nechce, aby jej někdo otravoval a jemuž musí za učení shánět potravu, odhánět divou zvěř atd.
  • jak vypadá takový bojovník z kultury, kde patří k dobrým mravům vládnout stejně dobře perem jako mečem, mít vybrané chování a zachovat si tvář
A pak si řekněte, jak se to dá udělat jednoduše a jak složitě.
Autorská citace #54
9.2.2007 09:18 - Vannax
Alnag:Osobně nevidím ve složitosti přípravit kitu (ADnD), nebo sady dovedností (DnD), prakticky žádný rozdíl. Ovšem rozdíl vidím trochu v tom, že kit bývá řešen komplexně, tedy: Ano, máš tyto neobvyklé dovednosti, schopnosti, tohle umíš navíc a můžeš používat třeba i jiné zbraně než je obvyklé, na druhou stranu tě tahle výjimečnost i v něčem omezila – nemůžeš tudlecto a támdlecto, několik jiných dovedností ti jde používat hůř než běžné postavě dané třídy a tak podobně. Celkově vzato kit je brán jako celek se všemi výhodami ale i nevýhodami a taková postava si opět udržuje svojí vyváženost. Tohle mi v případě dovednostního systému u 3E trochu chybí, prostě si naberu dovednosti, které potřebuju, ale to vyvážení nevýhodami už tam moc nefiguruje. To zavání powerplayem a to se mi na tom přesně nelíbí.
Vím, že tahle argumentace není dovedená do detailu, ale jako základní nástin toho rozdílu mezi Jednoduchým a Dobrým řešením by to mělo stačit.
Autorská citace #55
9.2.2007 09:45 - andtom
Vannax: Proč pravidly přistupovat k hráčům jako k malým dětem a vodit je za ručičku, podceňovat je. Proč by automaticky každý měl být powerplayerem, kterého je nutno držet na obojku pravidel. Však mi neříkej, že nejsi powerplayerem jen pro to, že Ti v tom nějak brání pravidla.
Autorská citace #56
9.2.2007 10:00 - Alnag
Jinak řečeno, je-li někdo duší Powergamer, tak mu v tom ani ADnD kit nezabrání a není-li, tak se jím ani přes noc nestane. Jinak řešení pomocí kitu má svou DnD 3e variantu řešení pomocí nového povolání. Tím se ale dostáváme k jiném problému a to tomu, že to je řešení, které má navádět (a také vede) ke koupi nových příruček s těmi novými povoláními, zatímco řešení jednoduchého dovednostního tweaku zvládne na koleně v podstatě každý a nové příručky k tomu nepotřebuje.
Autorská citace #57
9.2.2007 10:02 - Vannax
Ne, Andtome. Jen píšu jaké v tom vidím rozdíly :) Když někomu vyhovuje vybavit si postavu dovednostmi dle potřeby, tak k tomu je určitě 3E lépe předurčena. Neříkám, že je to apriori špatně a že každý je kvůli tomu powerplayerem. Jen to, že k tomu 3E pojetí více svádí a má větší předpoklady.
Autorská citace #58
9.2.2007 10:22 - andtom
Vannax: Je to něco za něco. Větší volnost za nižší powerplayingvzdornost a opačně. Toť vše, záleží na každém co si vybere a jak s tím naloží.
Jinak (aby jsi si nemyslel, Vannaxi, že nevidím i druhou stranu mince), musím pro pořádek říct, že pokud se omezíme v diskusi na pseudostředověk, s důrazem na slovo středověk, tak v našem skutečném středověku se za dobré považovalo obecně to, co bylo staré a osvědčené. Individualizmus se moc nenosil, vyjma těžkých velikánů doby. Žádná mezioborová studia jako dnes nevzkvétala, člověk by byl podivínem. A být podivínem ve středověku není nic moc, to hned čouháte z řady a padnete do bdělého oka církvi ...
Autorská citace #59
9.2.2007 11:36 - Dalcor
wraith: Ne, nepovolil. Jako klerika Shevarashe možná, jako Dhaerowathila nikdy.
Autorská citace #60
9.2.2007 14:17 - Elgard
bigbythewise: Tou poznámkou chtěl jen říct, že to nelze postavit tak, že rasa na zrak a sluch nemá vliv, jak jsi uvedl. Navíc jsem toho názoru, že je docela podstatné, jestli někdo low light vision má nebo nemá. Pokud elfovi stačí světlo svíčky nebo hvězdy and sebou, aby si v noci četl stejně kvalitně jako ve dne, prostě lepší zrak má. Vztah k herním mechanismům to má takový, že se ho některé hody vůbec netýkají, protože automaticky uspěje, případně DM by měl podle jeho zraku upravit příslušná DC pro Spot. Ale chápu to, co myslíš, tj. že kouzelník prostě nebude mít takový Postřeh jako např. zloděj. Ono imho není radno zcela zaměnit Spot za to, jak kdo vidí. Spot znamená, že máš "všímáka", víš čeho si všímat a kde se na co zaměřit - i podvědomě. Možná mě za tenhle názor budete kamenovat, ale prostě to tak vidím. Nicméně jako možné řešení debaty (o ADnD vím prakticky velké nic, nepočítaje pár PC her, takže bych nerad objevoval Ameriku) bych navrhnoval zrušit omezení CC skillů lvl+3/2, tj. možnou dosažitelnou výškou je postavit na roveň class skillům, ale se zachováním toho, že budou CC skilly stát pořád dvojnásobek. Pak padá výtka, že se někdo něco nemůže naučit, může, ale má to těžší, protože se to nemusí mít rádo s tím, co studuje naplno.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

ČAS neregistrovaní : 0.00096678733825684 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 25 >
ČAS 0.076887130737305 secREMOTE_IP: 44.200.237.112