Cesta k Dragonlance Campaign Setting d20

O herní příručce Dragonlance d20. Článek zveřejněný s laskavým svolením časopisu Alduron.
Napsal Dalcor
Cesta k Dragonlance Campaign Setting d20
V polovičce devadesátých let minulého století došlo k názorovému rozkolu mezi duem Weis+Hickamn a managementem TSR. Výsledkem bylo, že oba úspěšní autoři a v případě Tracyho i jeden z nejlepších herních designérů, odešli z firmy. Napsali román Draci letního žáru, který DL přivedlo z hlediska logického i z hlediska uživatele do zcela nepochopitelného prostředí Pátého věku, pro který byl vydán zcela nový herní systém kombinující RPG s karetní hrou – systém SAGA. Ten skončil absolutním neúspěchem a podle mě byl jedním z mnoha hřebíčků do rakve značky TSR, kterou převzala společnost Wizards of the Coast. Ti samozřejmě okamžitě uzavřeli nevydělávající produkty, jako byla herní součást Dragonlance. Knižní polovina DL však zůstala. Dragonlance žilo jen díky velice kvalitní a plodné internetové komunitě sdružené kolem skupiny založené Tracy Hickmanem, která si říká Sněm na Bělokameni (Whitestone Council) a serverů Dragonlance.com a Dragonlance Nexus. Po příchod DnD 3. edice a systému D20 založili původní autoři Dragonlance vlastní společnost Sovereign Press prodávající D20 systém Sovereign Stone, na kterém se sešla absolutní většina původních tvůrců Dragonlance. Začalo se také jednat o znovuvydání Dragonlance pod novou edicí pravidel. Stanovisko Wizards však znělo – nic takového. Naopak, část licencí prodalo nebo drželo a vydalo jen vlastní svět Forgotten Realms, do základních pravidel implementovalo svět Grayhawk a po dlouhé soutěži vydalo i Eberron. Nakonec ale došlo k průlomu – základní příručku vydává ve spolupráci ze Soverign Press Wizards of the Coast, ostatní příručky však bude vydávat SP. Knižní sága samozřejmě zůstane Čarodějům z pobřeží. Sovereign Press oslovilo Sněm na Bělokameni a tito fanoušci Dragonlance se nyní stali členy vývojového týmu SP. Během vývoje Campaign Settingu došlo ke změnám i v samotném jádru herního systému DnD 3E, který byl vylepšen na Dungeons & Dragons 3,5th Edition.
Dragonlance Campaign Setting
Současné herní prostředí Dragonlance, tedy Dragonlance Campaign Setting, vyšlo dle pravidel Dungeons and Dragons 3,5E. Není tedy potřeba dokupovat rozšíření Players Guide (jako v případě Forgotten Realms). Ovšem DLCS je také jedinou herní příručku, kterou WOTC vydalo, protože licenci na další herní příručky odkoupilo nakladatelství Sovereign Stone, které tuto licenci podle hesla „velké jméno v názvu firmy prodává“ předalo do rukou nově vzniklého Margaret Weis Production (MWP). DLCS poznáte celkem jednoduše. Tmavě fialová kniha s kresbou dvou draků bojujících nad Věží nejvyššího kněze. Na celkem 288 stranách se dozvíte vše, co jako začátečnicí potřebujete vědět pro hraní. Kniha se sice nejvíce soustřeďuje na období Pátého věku, a to až po události popsané ve War of Souls trilogy, na kterou se letos snad můžeme těšit i v češtině. Naštěstí ale obsahuje dostatek informací k hraní i v jiných obdobích Krynnu. Bohužel součástí není mapa, která je ovšem volně ke stažení a dále musím podotknout, že oproti příručkám pro AdnD 2nd Edition obsahuje méně informací, přesto jsou ale dostačující. Kromě informací o herním prostředí kontinentu Ansalon na Krynnu samozřejmě CS obsahuje taktéž aplikaci herního systému Dungeons and Dragons 3,5E a jedno dobrodružství z rukou Tracyho Hickmana. Aplikace hlavně spočívá v specialitkách, které jsou Krynnu přirozené a o kterých budu mluviti později. Alespoň ve zkratce – popis ras, jako jsou šotkové či Irda a naopak vynechání půlčíků a půl orků. Obměny se týkají i povolání – ať už jejich změny (paladin, sorcerer), tak i uvedení povolání nových (Mystic, Noble). Samozřejmostí jsou prestižní povolání – Rytíři ze Solamnie, Rytíři Takhisis, Čarodějové vysoké magie či Legionáři a mnoho další. Tyto změny jsou doplněny o pár odborností a kouzel, které můžeme znát z knih. Není zapomenuto ani na malé množství magických předmětů a pár pravidel, „vychytávek“. Příkladem uveďme Curse of the Magi, pravidlo, které dává nový rozměr kouzlení a tak často diskutované nadvlády kouzelníků. Jelikož se jedná o hru na DnD, nelze očekávat žádné velké změny jako v drsných D20 systémech, např. jako je Warheart, Grim n Gritty, True 20 apod. Jak jsem řekl, součástí je dobrodružství a ne příliš rozsáhlý, přesto však dostačující, bestiář. Chceme-li ale něco navíc, musíme se obrátit jinam. A to, prosím, na Margaret Weis Production. Jejich materiály nejsou normálně k dostání v obchodní síti. V době internetu není ovšem problém navštívit zahraniční internetové obchody. Ale i někteří čeští obchodníci budou schopni vaši funkci suplikovat. Je třeba podotknout, že k hraní Dragonlance potřebujete minimálně Player’s Handbook 3.5E a případně i Dungeon Master Guide 3.5E.
Dragonlance u Margaret Weiss Production.
Nemá cenu přesně rozepisovat a popisovat všechny příručky tohoto vydavatelství. Stačí spíše zmínit, že oproti doplňkům k Forgotten Realms obsahují příručky MWP spíše tzv. „fluff“, tedy spíše informace příběhové než pravidlové. Výjimkou jsou knihy doplňující základní Campaign Setting a rozvíjející určitá témata – Age of Mortals rozvíjí informace vztažené k hernímu období od Války Chaose, Wars of the Lance řeší samozřejmě celkem zásadně Válku kopí popsanou v Dragonlance Kronikách a Legends of the Twins se vrací k událostem v Legendách a vlastně i cestování časem a časovým paradoxům. Ostatní suplementy se pak věnují určitým zvláštnostem Krynnu – ať už jsou to rytířské řády, Vysoká magie či provázanost mezi bohy a obyvatelstvem Krynnu. Samozřejmostí je již výše zmíněný Bestiář, čtvero dobrodružství, Dějmistrovo stínítko,. Rád bych také upozornil na Tasslehofovu tobolku, což jsou sady zcela unikátních šotčích map.

Přehled vydaných příruček Dragonlance pro D20:

Dragonlance Campaign Setting
Dragonlance® Dungeon Master's Screen
Bestiary of Krynn
Bestiary of Krynn: Revised
Age of Mortals
War of the Lance
Legends of the Twins
Towers of High Sorcery
Holy Orders of the Stars
Knightly Orders of Ansalon
Races of Ansalon
Tasslehoff's Map Pouch: The Age of Mortals
Tasslehoff's Map Pouch: The War of the Lance
Key of Destiny
Spectre of Sorrows
Price of Courage
War of the Lance Chronicles
Dragons of Autumn
Napsal Dalcor 13.09.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 3 příspěvky.
ČAS neregistrovaní : 0.0019397735595703 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 42 >
Podobné články
ČAS 0.097922801971436 secREMOTE_IP: 54.158.21.160