Kroniky I - Draci podzimního soumraku

Autoři: Margaret Weis a Tracy Raye Hickman
Napsal:Raist
Napsal Raist
Cože se nám to dostalo do ruky?
Kroniky před čtenáře předkládají tu nejsyrovější fantasy v podobě, kterou jsme si všichni pěkně pro sebe vysnili a přesto je nám všem společná. Válečníci všech ras a národností se shromažďují na severu pod vlajkou, která je synonymem pro smrt a zkázu a slibují nám tak čtení, které v každém z nás probudí touhu vzít do rukou meč a štít a vyrazit na bitevní pole rozbít pár lebek těm bídákům odnaproti.
A copak hezkého nás tam čeká...
Skupina přátel (to, jak se potkali, je zase jiný příběh: Procitnutí mága) se po pěti letech opět setkává v Útěšíně, malém městečku vystavěném v korunách obrovských řásníků. Už setkání se skřety na příchodu dává tušit, že ne vše je stejné, jako když se rozešli. Příběh se točí okolo hole s modrým křišťálem, léčící i ta nejtěžší zranění, která je zároveň důkazem návratu starých bohů a jak už to tak bývá, ne všem tento fakt vyhovuje. Přičiněním jednoho "staříka" se družinka rázem ocitne uprostřed noci na útěku a... :-)
Něco málo ke zpracování
Co je ale na této knize to nejlepší, je spojení lehké akce, zdravou rychlostí měnícího se prostředí a do detailu prokreslených charakterů. Neexistuje zde úsek, u kterého byste si říkali, "no, tak už by se to mohlo změnit, tím podzemím jdou už fakt dlouho", to se Vám tu prostě nestane. O vtipné situace v knize se stará malý šotek Tasslehof, ale nebojte, situace, které Vám řeknou, že tady se hraje naostro, se tu také vyskytují, a to v hojném počtu. S hlavními postavami se sžijete mnohem více, než v jiných fantasy příbězích. Autoři jim nedávají žádnou konkrétní podobu hned na začátku, ale nechají Vás odhalovat jejich důvody pro to, co dělají, postupně. Nedělají z nich jen tuctové hrdiny bojující proti hordám temnot, aby pak usedli v hospodě u korbele piva a jako správní tuctoví hrdinové o tom vyprávěli malým dětem, až do šťastné smrti na otravu alkoholem. Tady pro Vás bude mít každé vyřčené slovo význam a posune Vaše chápání opět o kousek dále (no dobrá, to trošku přeháním, řekněme každé druhé :-)).
Mínusy se tentokráte nekonají
Věřte nebo ne, ale je to tak. Nenajdete snad nic, co by vám znepříjemňovalo čtení. Někomu by se možná nemuselo líbit, že v novém vydání se již na obálce nevyhřívá kresba Larryho Elmora, ale Matta Stawicka. Nemyslím si, že by to byla změna k horšímu.
Koupit či nekoupit
Volba je v tomto případě jednoduchá. Ale já tu nejsem od toho, abych zvyšoval příjmy Návratu, potažmo�.. :-).
Napsal Raist 19.02.2007