Knihy

Autorská citace #1
10.6.2011 19:48 - Jab
Něco chybělo i minulé trilogii celé autorské dvojice. Výjimkou (však velmi světlou) byla obrana Qualinestu a smrt Laurany. Konec Draků letního žáru byl skvělý a mohlo se udát i něco jiného, než návrat starých bohů (btw tím pádem není ani recenzentem zmiňovaná kniha z poslední trilogie "věkem smrtelníků" či je?). Koneckonců Dragonlance jakožto hernímu světu by se změna pravidel a ideálně i nová a větší variabilita hodila.
Nicméně co jsem slyšel, tak pár knih z věku smrtelníků má svou kvalitu. Namátkou Spirit of the Wind či Legacy of Steel. U Dragonlance knih si ale člověk musí vždy dávat velký pozor, jelikož je čtou především fandové světa, a tak bývají občas dost nadhodnocené. Mmj. ještě z dob po Válce kopí... Doporučuji Velmistra Toede. Vtipná a milá kniha.
Autorská citace #2
12.6.2011 13:43 - Malfin
Draci letního žáru patří do Chaosových válek. To je na co ses ptal?
Autorská citace #3
12.6.2011 15:01 - Jab
Ne. Jen se mi nezdá, že by tahle poslední Amber Trilogie byla ve věku smrtelníků, jak píšeš ty. ;)
Autorská citace #4
12.6.2011 17:27 - Malfin
Nepopírám, že se můžu mýlit. Ale mimo jiné to tam je, tuším, několikrát zmiňováno. Ale jak říkám, můžu se plést...Chvíli trvalo, než jsem tohle sepsal.

Do kterého věku by měla patřit?
Autorská citace #5
12.6.2011 17:38 - Malfin
Teď už jsem si ale docela jistý, že patří do Age of Mortals.
Autorská citace #6
12.6.2011 17:43 - Jab
Nj. Máš pravdu! :) Zmátla mě ta nelogičnost, anžto bohové jsou zpět.
Autorská citace #7
12.6.2011 17:55 - Malfin
Svět Dragonlance bez bohů je docela špatně představitelný...Už tak mi přijde šílený nápad nechat zmizet Paladina a Královnu temnot. A děsím se, co spáchají wizardi ve 4. edici.
Autorská citace #8
12.6.2011 18:17 - Jab
Co se mě týče, tak Dragonlance měl skončit odchodem bohů po porážce Chaose (to byl krásný konec). Nicméně pokud jej dále chtějí udržet, tak potřebuje radikální reformy. Šlo o svět vždy jasně navázaný na jeho "otce" zakladatele (resp. otce a matku). Jako takový byl vždy světem jednoho příběhu, či lépe jedné ústřední dějové linie (/družiny). Postrádal tedy, podle mého, jistou rozmanitost.
Možná bude mít proti FR tu výhodu, že nebude pokračovat v tak širokém rozpětí podivných ras a povolání (Forgotten Realms 4e v tomto bude pravděpodobně stejný úlet, jako minulá edice), ale bude právě stavět na zvládnutém a zajímavém settingu, podobně jako se to údajně podařilo u posledního Dark Sun.
Já už jen z hrůzou čekám, kolik povolání a ras ve FR zase bude mít svítivé oči (řekněme si na rovinu, že už to působí úchylně) a kolik jedinců z tisíců zapadlých pidi-sekt se zase v Zapomenutých říších objeví. Ale holt tohle je o vědění, že lidská (hráčská/DM) fantazie lépe pracuje právě v užších mantinelech, než v ohromném světě, kde se pak každý snaží odlišit právě naprosto ojedinělým povolání a rasou své postavy. Že existují však není apriori špatně (to bych si odporoval). Naopak tahle rozmanitost byla vždy plusem FR. Ale hráč ji nikdy neměl dostat v takové míře do rukou. Měla mu utvářet příběh a prostředí ale ne postavu. Postavu se má naučit vytvářet sám. Definovat její povahu sám a ne ji nechat definovat tím, že hraje za Air Genasi Favored Soul of Akadi (namátkou).
Autorská citace #9
12.6.2011 18:30 - Malfin
O FR 4e se tady diskutuje už nějakou dobu. Já osobně jsem 4e FR setting ještě pořádně nevytáhl z krabice, co mi přišel domů.
Ke světu Dragonlance mám velice blízko. Souhlasím s tím, že není tak rozmanitý jako FR, ale to je třeba to, co na FR moc nemusím. Jistě, je super, že postava může být odkudkoli a mít jakékoli pozadí. Nicméně jsou místa, které mě naprosto nezajímají. Z převratu do 4e jsem spíše rozpačitý. Většina míst, která jsem měl rád, jsou fuč. Ale to ještě neznamená, že tam nenajdu jiná.

Souhlasím s tím, že ústřední linie DL je vázána na duo W+H, ale jiní další autoři přispívají velice dobře. To je ovšem jak dobré, tak špatné, protože je spousta knih, které nesou značku Dragonlance a přitom jsou dost přízemní a o světě nicneříkající, nezapadají. DL proto není bohužel značkou kvality.

A co se týče této série Temný učedník, ten vypadá nadějně.
Autorská citace #10
17.8.2011 16:03 - Malfin
Podle FP by měl druhý díl vyjít po prázdninách...:)
Autorská citace #11
17.8.2011 21:50 - Dalcor
První kontrola dodělána, momentálně opravuji názvy v kapitole 14, ale jinak to jde momentálně na české korektury, takže září/říjen je reálný čas
Autorská citace #12
17.8.2011 22:05 - Dalcor
Koukám, že jsem minul zajímavou diskuzi. Ahoj Jabe, dlouho jsem tě neviděl.

Půjdeme li do důsledku, Dragonlance obsahuje víceméně totéž co obsahuje Forgotten Realms, protože celý systém hry je vystavěn na stejných pravidlech a na stejném pseudotolkienovském základu. Nadruhou stranu je, že se chová střídmě oproti FR, kde mám občas pocit následovný. WOTC Editor 1: Ty jo viděli jste že Feist napsal o hadích lidech? WOTC Editor 2: Ty jo, a prodává se to? WOTC E1: Jo!. WOTC 2: Hmm tak to musím dát do FR. WOTC 1. JO! WOTC 2 náhodně listuje atlasem FR, a pak bodne kružítkem: Třeba sem?! WOTC2 Ale tam máme rasu A. WOTC1: Hmm tak je prdem do džungle aby je mohli přepadávat jako náhodné encounery.... WOTC 2: Hele a tady je kniha kde hlavni hrdina má psychické síly. WOTC1: Ty jo tak jestli se to dobře prodává tak to spojme s Faistovy Serpentfolky....
Budeme li srovnávat Ansalon, jako dějiště převážné většiny děje, s Mečovým pobřežím a touto částí Faerunu, počínaje Calimshanem a konče Desítiměstím nenarazíme na žádné větší rozdíly.

Rozdíl je, že zatímco pravidla pro FR v DND 3.5 vydával WOTC, tak DL, kromě základního settingu, který je také nejhorší knihou vydával MWP. Zatímco WOTC se snaží vše pokrýt pravidly a množstvímrlzných ras na čtvereční kilometr, MWP razilo přístup obrácený. Kde příručky FR jsou převážně pravidlové, příruičky MWP jsou převážně zaměřeny na "backgroundovou" část hry. Viz příručky typu Knightly Orders, Holy Orders, Towers of High Sorcery. Ne že by tam pravidla nebyla, ale není nutná taková diferenciace jednotlivých území. Je to tím že na území Ansalonu není takové množství inteligentních ras na čtvereční metr /problém na, který nyní narážím pro čtení Golarionu od Paiza/.

A ačkoliv knihy se nesoustředí jen na hlavní dějovou linii Hrdinů kopí a jejich následovníků, určitá centralizace děje zde existuje.

Já osobně si DL ve 4E nedokážu představit, ostatně FR CS je odstrašující příklad jak by Campaign Setting neměl vypadat, a doufám že ve 4E nevyjde. Long live d20 prvních verzí.
Autorská citace #13
17.8.2011 22:41 - Dalcor
Jinak k původní otázce Jaba na Věk smrtelných. Pokusím se odpovědět bez spoilerů - Age of Mortals obsahuje víceměně dvě období. První, po Válce Chaose kdy bohové opouštějí Krynn a trvá tuším 43 let do počátku Války duší. Tam se tomto věku mluví jako o době, kdy lidé jsou odkázáni sami na sebe a smrt jiných jim k tomu dla šanci. Herní system Dragonlance Firfth Age Adventure Game

A pak od doby Války duchů, kdy někteří staří bohové budou smrtelní a noví se objeví. A vlastně celý Krynn se kompletně změní.

Pro mě, jako pro Vypravěče i fanouška je nejzajímavější období od Pohromy po konec Války kopí, Bratrovražedné války a pak Dračí války.

Válka duší je odpověď na příchod systému d20 a pokus o restartování ságy!
Autorská citace #14
18.8.2011 06:19 - Vojtěch
Dalcor píše:
Půjdeme li do důsledku, Dragonlance obsahuje víceméně totéž co obsahuje Forgotten Realms, protože celý systém hry je vystavěn na stejných pravidlech a na stejném pseudotolkienovském základu. Nadruhou stranu je, že se chová střídmě oproti FR, kde mám občas pocit následovný. WOTC Editor 1: Ty jo viděli jste že Feist napsal o hadích lidech? WOTC Editor 2: Ty jo, a prodává se to? WOTC E1: Jo!. WOTC 2: Hmm tak to musím dát do FR. WOTC 1. JO! WOTC 2 náhodně listuje atlasem FR, a pak bodne kružítkem: Třeba sem?! WOTC2 Ale tam máme rasu A. WOTC1: Hmm tak je prdem do džungle aby je mohli přepadávat jako náhodné encounery.... WOTC 2: Hele a tady je kniha kde hlavni hrdina má psychické síly. WOTC1: Ty jo tak jestli se to dobře prodává tak to spojme s Faistovy Serpentfolky....
Budeme li srovnávat Ansalon, jako dějiště převážné většiny děje, s Mečovým pobřežím a touto částí Faerunu, počínaje Calimshanem a konče Desítiměstím nenarazíme na žádné větší rozdíly.

Rozdíl je, že zatímco pravidla pro FR v DND 3.5 vydával WOTC, tak DL, kromě základního settingu, který je také nejhorší knihou vydával MWP. Zatímco WOTC se snaží vše pokrýt pravidly a množstvímrlzných ras na čtvereční kilometr, MWP razilo přístup obrácený. Kde příručky FR jsou převážně pravidlové, příruičky MWP jsou převážně zaměřeny na "backgroundovou" část hry. Viz příručky typu Knightly Orders, Holy Orders, Towers of High Sorcery. Ne že by tam pravidla nebyla, ale není nutná taková diferenciace jednotlivých území. Je to tím že na území Ansalonu není takové množství inteligentních ras na čtvereční metr /problém na, který nyní narážím pro čtení Golarionu od Paiza/.



Poblém směsného settingu obecně. FR i Golarion mají jeden společný stavební kámen - mají být v různých částech světa schopné pokrýt různé žánry hry, takže je tam všehochuť a počítá se nějak s tím, že si pro HRU (oproti románu, kdy si určíš prostředí jako autor zpravidla dle libosti) vybereš místo, které tak nějak odpovídá. Myslím, že podobnu věc by obsahoval i 3E Greyhawk a určitě ji najdeš i v Ravenloftu se zaměřením na horror (myslím setting, ne okolí Strahdova hradu).

Výsledkem toho je, že máš celkem kulturně homogenní území, ale pokud se oddálíš o řád výš od mapy, tak ti z toho vyjde záplatovaná deka. Ono když se podíváš na směs kultur v našem světě, tak až na tu jedinou nudnou inteligentní rasu tu máme také obstojný bordel ;)

Dragonlance je přece jen setting, kde se nepožadovalo směsnat veškeré *možné* dění na jeden kontinent a tak si může dovolit chovat se trochu umírněněji.
Autorská citace #15
18.8.2011 11:57 - Malfin
Na stránkách WOTC proběhlo před časem hlasování ohledně další pozornosti světů. S nějakými cca 20% to vyhrál Krynn. Takže je možné, že se na něj nyní zaměří.
Autorská citace #16
18.8.2011 11:59 - Alnag
Malfin píše:
Na stránkách WOTC proběhlo před časem hlasování ohledně další pozornosti světů. S nějakými cca 20% to vyhrál Krynn. Takže je možné, že se na něj nyní zaměří.


Chápu, že naděje umírá poslední, ale není to pravděpodobné. Podle toho, co prezentovali na GenConu a jak tajemní byli okolo settingu, si myslím, že Krynn to nebude.
Autorská citace #17
18.8.2011 12:12 - noir
Já si tipnu, že to vyhraje něco úplně ujetého - Council of Wyrms!
Autorská citace #18
18.8.2011 12:20 - Alnag
Noir: To by rozhodně mělo ten slibovaný twist. :)
Autorská citace #19
18.8.2011 12:40 - Dalcor
Což je Krynn :)
Autorská citace #20
18.8.2011 12:50 - noir
No, vpodstatě by se dal Council na Krynn naroubovat velice dobře. My ho kdysi hráli jako izolované místo a fungovalo to docela dobře. teda do doby, než jsme udělali level, spali asi sto let a svět kolem nás se zcela změnil. poprvé to bylo docela zajímavé, ale podruhé už to trošku nakrklo...
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
ČAS neregistrovaní : 0.002255916595459 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 32 >
ČAS 0.1377489566803 secREMOTE_IP: 23.20.8.41