Pravidla

Dalcor
25.4.2008 18:01
Dragonlance 4.edice
Toto téma je určeno k ohlašování Novinek ve 4.Edici. Jako takové se zde budu pokoušet aktualizovat inforamce které pochytám z oficiálních stránek Dragonlacne, abych nespoiloval a nedubloval hlavní 4E téma.
Důležitým odkazem je toto téma: http://www.dragonlanceforums.com/forums/showthread.php?t=13620. Nexus a Sněm na Bělokameni momentálně řeší budoucnost Dragonlance.com a DLnexus.com právě s ohledem k šíření neoficiálních apliací 4E na Dragonlance a naopak.
Zajímavou spekulací je, že MWP prodávající DL pod WOTC licencí bylo natolik úspěšné, že ohrožovalo Forgotten Realms a Eberron.
Autorská citace #23
9.9.2009 17:08 - Fibriso
s dragonlace 4E bych si moc nybyl jistý, že to bude dlouho trvat... v dnd Miniaturách vyšly Drakoniáni (Sivak draconian a pár dalších), přičemž v popisku mají přímo odkaz na dragonlance)
Autorská citace #24
10.9.2009 20:34 - Dalcor
Teda musím říctže představa DnDve 4E u mě otevírá kudlu v kapse.

Přestože ne NExu existuje už celkem celá řada konverzí, mám k DL ve 4E prostě neskutečnou Averzi.

Především je třeba říct že ta apliakce by IMHO představila celou řadu nových povolání ras a mechanik, protože 3. Pohromu snad může vymyslet jen debil.

Jak říká Geralt to yb byla tragédie. Na druhou stranu, všechyn ty budovatelské trilogie (Elven Exiles, Rise of Solamnia, Stonetellers) připravují Krynn na nový Campaign Setting a všechny budou ukončeny běhempříštího roku.

Dále - Cam Banks psal novelu pro Wizardy, Jamie Chambers protáhl vydání jádra Cortexu o několik měsíců a M+T se svojí trilogií taky moc nepospíchají...

Proboha ne, už tak jsem měl problémy zkousnout d20 (třeba Solamnijské rytíře mám kompletněpředělané), ale vidět Čaroděje nejvyšší magie kouzlit at-will by byla moje smrt....

Koncept a design 4E je v rozporu s filozofií Dragonlance!
Autorská citace #25
10.9.2009 21:50 - Geralt
Přiznám se, že mám taky problém ledacos z Krynnu převést do 4. edice. Například na Nexu se řešil Čaroděj Vysoké magie jako paragon path pro kouzelníka. Což o to, na první pohled to nevypadá jako špatný nápad. Jenže podle mě se to dostává do střetu s konceptem magie na Krynnu. V praxi by to znamenalo, že světem by tak mohla pobíhat kopa mágů do 11. úrovně, aniž by se museli podrobit Zkoušce!

Z toho mě jímá děs. Co dělá magii Krynnu magií Krynnu je, že silná magie je podrobená přísnému dohledu a regulím. Takhle by 90% kouzelníků operovalo mimo dozor Konkláve a magii měsíců. Potíž je, že už by to nebyli neškodní kouzelníčci, co maximálně zakouzlí magickou střelu nebo pár jednoduchých iluzí. Tihle by uměli firebally, lightning bolty, ice storm a další podobně vypečená kouzla.

Jen pro srovnání se staršími edicemi, aby vynikl ten rozdíl:
Ve AD&D byla Zkouška natvrdo nařízená pro každého kouzelníka, který chce postoupit přes 3. úroveň,
Pro 3.5e je pak Zkouška stanovená 4-5. úrovní, jestli se nepletu.
Autorská citace #26
10.9.2009 21:59 - noir
Geralt: jestli tomu rozumím správně, tak ti přijde v pohodě, že mág se stává členem řádu v 1/4 své kariéry (5. úroveň ze 20), ale nezkousneš, že se jím stane až v 1/3 kariéry (11. úroveň ze 30). Hm, já v tom veliký rozdíl nevidím-a konceptuální už vůbec ne.

Dalcor: Jako že magie je vzácná a výjimečná?
Autorská citace #27
10.9.2009 23:01 - Geralt
Noir: Trochu to rozvedu. Nejdřív tedy jak se to má ve třetí edici.

Požadavky pro prestižní povolání Čarodějě Vysoké magie jsou nastavené, že je splníš na 4. úrovni. V té době ovládáš pouze ta nejzákladnější kouzla (1. a 2. level). Na to, abys mohl zvládnout víc, tedy získat větší magickou moc, budeš muset čerpat magii přímo z měsíců a podřídit se zákonům Konkláve.

V herní terminologii Krynnu jsou kouzelníci do 4. úrovně pouzí "dabbleři". Příkladem budiž obyčejný pouťový iluzionista, drobný kouzelníček, či někdo, kdo magie pouze fušuje a není jí oddán srdcem a duší. Či má jen zlomek talentu a nikdy nebude schopný pokročit dál. Pro svět/společnost taková postava nepředstavuje hrozbu. Nikdy neovládne magii, která by ostatní mohla ohrozit. Tito "dabbleři" tak žijí volně, protože jejich magie je v zásadě neškodná. Konkláve je monitoruje, ale nenutí je přijít složit Zkoušku. I skupina obyčejných vesničanů bude schopná zpacifikovat kouzelníčka 3. úrovně, pokud by začal dělat potíže a nepřístojnosti. Celkový ráz zranitelnosti ještě podtrhává spell-slotový systém (omezený repertoár kouzel).

Potíž ve 4e spatřuji ve skutečnosti, že postava kouzelníka na takové 9. úrovni má ve vztahu k okolnímu světu podstatně větší moc. Má k dispozici dost silná kouzla, nemluvě o nevyčerpatelných at-will schopnostech. Celkově mi jde o to, že se tím vychyluje dřívější rovnováha, když kouzelník před Zkouškou nijak zvlášť nad davem nevyčníval (a docela snadno by od něj dostal na budku, kdyby na to přišlo).
Autorská citace #28
10.9.2009 23:07 - ShadoWWW
Dragonlance 4E vyjde nejdřív za rok, možná za dva. I když podle zvěstí je to horký kandidát na další seeting pro 4E (vedle Ravenloftu).

Dvě věci mě však naplňují optimizmem:
1) Zdá se, že designeři se dost učí. Nové příručky pro 4E mají vzestupnou tendenci kvality (na úkor kvantity).
2) At-will nejsou svatou krávou. Už na Psionovi Wizardi ukázali, že jsou schopni měnit kde co (např. u psiona encounter powers).

Vidím to veseleji i z toho důvodu, že Eberron 4E je mnohem lepší než FR 4E. A dobrodružství pro Eberron (v ECG a SotAC) jsou zatím nejpovedenější dobrodružství z dosud vydaných pro 4E.
Autorská citace #29
10.9.2009 23:15 - Aeris
ShadoWWW píše:
Eberron 4E je mnohem lepší než FR 4E

Dovolím si tvrdiť, že 4E Eberron je lepší než ten pôvodný trojkový, pretože ma konečne dokázal chytiť úplne a nie len čiastkovo. :)
/rýp
Autorská citace #30
11.9.2009 09:28 - Blaine
Co takhle rici, ze kazda PC postava, ktera chce byt wizard proste musi byt Carodej vysoke magie? Byl by v tom problem? V tom, ze prvolevelova postava - ktera v prepoctu ovlada asi tolik schopnosti jako ctyr az peti levelova postava v 3,5 by uz prosla zkouskou je nejaky problem? Ano, pokud budete brat neco nehmotneho jako level v povolani jako zasadni meznik v tom co je postava zac, tak chapu, ze by tam ten problem mohl byt. Ale co takhle zmenit trochu pohled na postup postavy po lvl na "tiery" na heroicky, paragonsky a epicky. Na heroickem lvl (at uz na prvnim ci devatem) je postava zacatecnik, ale uz je to hrdina, ktery je mnohem mocnejsi jak ti "dabbleri". Na paragonskem lvl uz je postava skutecne mocna - asi tak jako Raistlin predtim, nez se rozhodl, ze je bohem. No a na epickych lvl uz se zacina priblizovat k tomu nejmocnejsimu co se da. Mocnejsi uz je jenom povstani do vyssich urovni existnce.
Autorská citace #31
11.9.2009 10:07 - Lotrando
trošku mi uniká, proč by čaroděj měl mít nějaké překážky ve svých schopnostech a ostatní povolání ne. to jsou v DL ostatní postavy takový nuly?
Autorská citace #32
11.9.2009 10:29 - Blaine
Lotrando: kuck kuck.... ano.
Autorská citace #33
11.9.2009 11:44 - Lotrando
takže je v podstatě šikana, kdo hraje wizarda je king a ostatní nuly :)
Autorská citace #34
11.9.2009 12:00 - Blaine
Lotrando: Ano, dalo by se to tak rict, je to relikt starych edici, kdy kouzlici povolani toho umeli tolik a nekouzlici proste nic.
Autorská citace #35
11.9.2009 12:18 - Fibriso
prostě Wizardi dragonlance zkomertizují
:Forgoten realms a dragonlance (a dark sun) se frknou na jednu planetu, rozdíly se zruší, půlka bohů vymře, nějaké pozadí či vyšlé knížky jsou jen detail, Raistlin se stane cílem jednoho z dungeonů coby boss na 29 úrovni (knížky detail) a aby se to alespoň trochu odlišilo, vyjde paragon tier Solamnia knight a Knight of Thakisis...

... a pak Dalcorovi pravděpodobně jebne (a nejen jemu)
Autorská citace #36
11.9.2009 12:29 - Blaine
Fibrioso: pockat, pockat, Dragonlance nejsou komercni? Zaspal jsem neco? *premyslive zira do zdi* Ne nezaspal. Je absolutne nelogicke provest nejaky takovy krok. Me se take lorewise nelibil to co se stalo s FR, ale nastesti se mi FR nelibily uz predtim. jakou logiku maji v takovem svete super mega ultra postavy, kdyz par kilometru od jeho sidla je hrobka s nejakym tajmnym artefaktem? Nemela by si ho takovahle mocna postava proste vyzvednout? No to je jedno.

Dragonlance jako svet je svet vybudovany na kampani hracu, kteri mu svym hranim polozili zaklad. A to co oni stvorili je ZAKON SVATY, ktery se nesmi porusit. To ze to v nekterych miste hodne nedava smysl je uz dalsi vec. To je tak, kdyz se nekdo snazi vytezit neco, co bylo uspesne uplne do sucha - coz se rozhodne povedlo.

Ale napriklad ja nevidim zadny problem pustit na DL 4ed. //disclaimer: nejsem v DL nijak kovany, rozhodne min jak mnoho dalsich zde pritomnych. Pokud si prectu dobry argument, tak s nim budu souhlasit:)
Autorská citace #37
11.9.2009 12:44 - Fibriso
ok, oprava: totalne zkomertizují

a to byl takový výstřel do tmy, taková varianta velmi špatného řešení Dragonlance 4E (která bohužel není tak úplně nereálná...),

Píše:
Dragonlance jako svet je svet vybudovany na kampani hracu, kteri mu svym hranim polozili zaklad. A to co oni stvorili je ZAKON SVATY, ktery se nesmi porusit.

ja ti nevím, ale mam takovej pocit, že prave tohle nebude prave Wotc vůbec zajímat a bude na to zvysoka kašlat...(což je prave to, co asi vetšinu lidí (mezi nimi pravdepodobne Dalcor) děsí...)
Autorská citace #38
11.9.2009 12:52 - Alnag
Co to tu zase je za Dragonlance chiliastické hnutí? Vždyť se ani netváří, že by to chtěli vydávat. I kdyby ano, není vůbec jasné, jak by to zpracovali. I kdyby to zpracovali tak "špatně" jak to tu popisujete, je otázka, komu přesně to vadí. Má to na vás nějaký dopad?

Je to trochu jako stěžovat si, že soused má červené auto, protože mně se červená auta prostě nelíbí. No tak bude někdo hrát jiné Dragonlance podle 4. edice. Bylo by lepší, kdyby to všechno zakonzervovali v současném stavu a už na to raději nesahali? Nějak mi uniká ta výhoda, jakou by to pro kohokoliv mělo? Neříkejte, jak by to nemělo být, ale jak by to mělo být? (Protože to je mnohem těžší.)

A ty hlášky o zkomerčnění - a do teď to bylo co? Charita?
Autorská citace #39
11.9.2009 12:54 - Fibriso
Alnag: klidek, spekulace o nehroší možné variantě Dragonlance 4e :)
Autorská citace #40
11.9.2009 13:03 - Blaine
Fibrioso: mimochodem kdes prisel k tomu, ze by melo nejaky smysl davat vic jak jeden setting na jednu planetu? To je uplne nesmyslne.
fibrioso píše:
(která bohužel není tak úplně nereálná...)

Mas tri ruzne settingy, coz znamena minimalne 6 knih, ktere prodas (kniha pro DM a kniha pro hrace) vs. mas 2 knihy. Je to logicke? No samozrejme, ze neni.
Autorská citace #41
11.9.2009 13:07 - Merlin
Fibriso píše:
Alnag: klidek, spekulace o nehroší možné variantě Dragonlance 4e :)

nehroší? řekl někdo nehroší?
Autorská citace #42
11.9.2009 13:40 - Fibriso
Blaine: nebo taky kniha pro hráče, kniha pro dm, rozšíření na Dark sun, rozšíření na dragonlace, rozšíření na perníkovou chaloupku, jden bestiář pro tohle, druhej bestiář pro tamhleto, třetí bestiář pro perníkovou chaloupku, plus příručka lak se jim žije na jednom světě....
plus u Wotc je teď možné všechno...


merlin: mělo by to být nejhorší, ale vzhledem k tomu, že to bylo testováno na hroších, je to Ok

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

ČAS neregistrovaní : 0.0014379024505615 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
ČAS 0.071597099304199 secREMOTE_IP: 3.19.56.45